Heraclitus-project




Serie illustraties die ik heb ontworpen naar aanleiding van spreuken van de Griekse wijsgeer Heraclitus (500 v. Chr.).
Het verbeeld de volgende gedachtegang;
De mens van tegenwoordig denkt groots over zichzelf. Men denkt dat hij of zij alles is, alles kan maken, en hoe dan ook voor altijd boven alles en iedereen zal staan.
In mijn optiek is ieder mens echter slechts een klein boutje van deze inmens grote machine, slechts een enorm klein stukje van een megagrote puzzel.
Mijn illustraties wil ik publiceren in grote billboards langs de kant van de snelweg daar waar de dagelijkse files staan.
Ik gun de mens (letterlijk) de tijd even stil te staan bij en met zichzelf. Men heeft even de tijd om over zichzelf na te denken, en in te zien dat ze slechts een miliscuul klein onderdeeltje zijn van dit grote geheel.